Thursday, February 14, 2008

Jaha, nu är man en bloggare!

Jag har med ökad oro sett hur sverigedemokrater mer och mer dyker upp i media och min omgivning. I min hemkomun sitter de redan i kommunfullmäktige och jag är rädd att om inget händer kommer de att ta plats i riksdagen efter nästa val. Vad håller på att hända!?

Jag känner ett behov av att säga stopp och uppmuntra alla vettiga människor att också ta tag i detta innan det blir för sent. Sätta ner foten och inte låta dessa männsikor stå oemotsagda.

Det kanske kan anses fegt att på en anonym blog hålla på med denna typ av agitation men det är det jag är beredd att göra just nu. Kanske i en framtid att jag kan göra mer konkreta saker för att stoppa denna negativa utveckling av det svenska samhället.

Alla som vill följa svensk lag är välkomna och jag ser fram emot att ta del av nya människor och kulturer.

Världsmedborgare och humanistdemokrat

1 comment:

itsweden said...

Världsmedborgare!? Det låter det! Det ger en ny dimension till vissa rader i nationalsången när en svensk utropar sig till världsmedborgare (...du tronar på minnen från fornstora dar).

Andra läsare av bloggen kanske gör en koppling till när vissa människor utropar sig till Napoleon, men kom då ihåg att Sverige har varit en stormakt i Europa en gång i tiden. Ett arv som förpliktar.

Jag har förresten själv en blogg som har udden riktad mot all rasism i Sverige och inte bara mot sverigedemokraterna.